Terapie

Kinetoterapia la gravide

Fizioterapia în timpul sarcinii este o abordare utilă în tratarea durerii. Această practică poate ajuta la atenuarea durerilor musculare și articulare prin intermediul unor exerciții și terapii specifice. Exercițiile țintite nu numai că ajută la reducerea durerii, ci și la menținerea forței și elasticității musculare.

Este sigur să faci kinetoterapie în timpul sarcinii?

Dacă sunteți o persoană sănătoasă și sarcina este normală, este sigur să continuați sau să începeți activitatea fizică regulată. Activitatea fizică nu crește riscul de avort spontan, greutate mică a fătului la naștere sau naștere prematură. Cu toate acestea, este important să discutați despre exerciții cu obstetricianul dumneavoastră sau cu alt membru al echipei dumneavoastră de asistență medicală în timpul vizitelor prenatale timpurii. Dacă specialistul din domeniul sănătății vă oferă permisiunea de a face mișcare, puteți discuta despre activitățile pe care le puteți face în siguranță.

Cât de mult ar trebui să fac exerciții fizice în timpul sarcinii?

În mod ideal, femeile însărcinate ar trebui să facă cel puțin 150 de minute de activitate aerobă de intensitate moderată în fiecare săptămână. O activitate aerobă este aceea în care activezi mușchii mari ai corpului într-un mod ritmic. Intensitatea moderată înseamnă să vă mișcați suficient pentru a vă crește ritmul cardiac și a începe să transpirați.
Exemple de activitate aerobă de intensitate moderată includ mersul rapid și grădinăritul general (greblat, săpat etc.). Puteți împărți cele 150 de minute în antrenamente de 30 de minute în 5 zile ale săptămânii sau în antrenamente mai mici de 10 minute pe parcursul fiecărei zile.
Activitatea fizică este considerată sigură și benefică pentru femeile gravide fără contraindicații pentru exerciții fizice. Sarcina poate fi văzută ca un moment excelent pentru modificarea stilului de viață. Activitatea fizică moderată sau crescută s-a dovedit a fi benefică atât pentru mamă, cât și pentru făt în majoritatea sarcinilor, cu adaptările necesare din partea terapeutului.

Activități de evitat în timpul sarcinii

Pentru femeile care au primit permisiunea medicului de a face mișcare în timpul sarcinii, toate ghidurile revizuite au descris caracteristicile specifice ale activităților de evitat și sporturile specifice pentru a evita accidentările sau traumele. Acestea au exclus în general, sporturile care implică riscuri de căderi, traume sau coliziuni.
Siguranța unui sport a fost determinată pe baza mișcărilor necesare pentru a participa la acesta. O preocupare a fost că ligamentele devin laxe din cauza creșterii nivelului hormonilor, făcând articulațiile mai predispuse la accidentare. Ghidul norvegian a fost singurul care a avertizat împotriva greutăților mari în timpul exercițiilor din cauza riscului reflexelor de presiune. Toate, cu exceptia a doua ghiduri (Franta, Spania) au avertizat împotriva activităților din pozitia culcat pe spate datorită posibilității de scadere a debitului cardiac si a hipotensiunii ortostatice cauzate de uterul mărit, care poate obstructiona intoarcerea venoasă sau fluxul sanguin din aorta abdominală. Ca urmare, aceste instrucțiuni, recomandă evitarea poziției în decubit dorsal în timpul activității fizice după primul trimestru.

Există anumite condiții care fac exercițiile fizice în timpul sarcinii nesigure?

Femeile cu următoarele afecțiuni sau complicații ale sarcinii nu ar trebui să facă exerciții fizice în timpul sarcinii:
– Anumite tipuri de boli cardiace și pulmonare;
– Cerclaj;
– A fi însărcinată cu gemeni sau tripleți (sau mai mulți) cu factori de risc pentru travaliu prematur;
– Placenta praevia dupa 26 de saptamani de sarcina:
– Travaliu prematur sau ruperea membranelor în timpul acestei activități fizice regulate;
– Preeclampsie sau hipertensiune arterială indusă de sarcină;
– Anemie severă.

Ce probleme poate aborda kinetoterapie prenatală?

După cum s-a menționat mai sus, kinetoterapie prenatală poate ajuta la reducerea durerii și la îmbunătățirea forței musculare. În timp ce majoritatea femeilor însărcinate se plâng de dureri lombare, vă enumerăm câteva probleme comune pe care le poate aborda fizioterapia:
– Dureri de spate (coloana toracală);
– Dureri de gât și umăr (coloana cervicală);
– Sciatică (durere care iradiază din coloana lombară prin șolduri și fese până pe picior);
– Sindromul de tunel carpian (o afecțiune care provoacă amorțeală, furnicături sau slăbiciune în mână);
– Dureri de centură pelviană (durere în fața și spatele pelvisului);
– Probleme cu vezica urinară.

Tratamentul de fizioterapie va trebui să se schimbe atunci când sunteți gravidă

– Creme și lotiuni
Multe creme topice sunt nesigure pentru utilizare în timpul sarcinii (și uneori al alăptării) și orice creme sau loțiuni care includ uleiuri esențiale (se recomandă să nu fie folosite uleiuri esențiale în timpul sarcinii, fie în creme, fie într-un difuzor).

– Calmarea naturală a durerii
Multe dintre medicamentele obișnuite pentru durere și antiinflamatoare nu sunt sigure în timpul sarcinii (vorbiți cu medicul dumneavoastră pentru medicamente permise). Kinetoterapeutul vă poate recomanda alternative naturale pentru a vă ajuta să vă reduceți durerea, de exemplu: kinesio-tape, terapie manuală, TENS, ANF Therapy.

https://www.ckbhospital.com/blogs/physiotherapy-during-pregnancy/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4206837/
https://www.acog.org/womens-health/faqs/exercise-during-pregnancy

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.